Свй до свого по своє
http://3c.vox.com.ua

11 квітня 2006

2006 — рік української книжки у Львові

Заява Асоціації видавців та книгорозповсюджувачів Львівщини

Асоціація видавців та книгорозповсюджувачів Львівщини приєднується до акції "2006 — рік української книжки в Україні". Акцію розпочало у Львові київське видавництво "Факт", наголошуючи необхідність захисту не лише самого процесу видання, але й книгорозповсюдження. Асоціація приєднується до цієї акції тому, що крім "Газпрому" газового, який провів атаку на Україну у святкові дні, існує "Газпром" книжковий, дії якого залишаються непоміченими владою й суспільством.

У війні газовій Україна зберегла свою трубу, і це є безперечним успіхом нашої держави. У війні книжковій мережа розповсюдження належить переважно російським видавництвам, які використовують торгову націнку як політичний засіб тиску на українського видавця. В умовах ринку влада, звичайно ж, не може вказувати суб'єктам господарювання, якою має бути їх цінова політика, або визначати кількість книжок на прилавках тою чи іншою мовою. Вона може лише підтримати свого виробника, створюючи йому сприятливіші умови господарювання, в цьому випадку — умови розповсюдження.

Мабуть, зі здивуванням львів'яни дізнаються, що книжковий ринок Львова значною мірою захоплений російською видавничою групою АСТ. Її першим великим проектом у нашому місті був фірмовий магазин "Буква" на вул. Шевській. Ця мережа діє сьогодні в багатьох великих містах України. Ця ж видавнича група АСТ сьогодні має книжкові супермаркети торговою площею 240 кв. м на ринку "Південному" та 600 кв. м — у новому ЦУМі. З 1 лютого на вул. Шевській функціонуватиме новий проект АСТ — "Літера". А "Буква" працюватиме на вул. Дорошенка (120 кв. м) та Івана Франка (100 кв. м). Ми недарма зазначаємо торгові площі, адже саме вони дозволяють книгорозповсюджувачеві ефективно функціонувати — читач іде туди, де ширший асортимент. На жаль, за відсутності державної підтримки, українські книгарі не змогли розгорнути у Львові такої потужної мережі. Торгові площі українських книгарень не перевищують 100 кв. м, а переважно становлять від 20 до 50 кв. м. Та й небагато їх є: "Українська книгарня", "Глобус"... Є "Центр української книги", але його функції скоріше просвітницькі. Український книжковий підприємець за 12 років відвертого лобіювання державою російського книговидання витіснений на ятки, в місця, куди шанувальники української книжки заходять зрідка. Саме тому співвідношення української та російської книжки на львівському книжковому ринку становить 9 : 1 не на користь України.

Приєднуючись до акції "2006 — рік української книжки в Україні", Асоціація видавців та книгорозповсюджувачів Львівщини звертається до влади, політиків, партій та громадських організацій із закликом підтримати становлення національної мережі книгорозповсюдження. Гасло "Пам'ятай про газову війну — читай українське!" необхідно підтвердити сприянням акціям, які пропагують національні видання, долучити до поширення української книжки бібліотеки в районах області, та й долучитися самим. Газова війна — це війна за тепло у нашому домі. Книжкова війна, яку в нерівних умовах ведуть книгарі України — це боротьба за душі українців, і ми не маємо права її програти. Разом переможемо!


[xfgiven_author] Автор: [xfvalue_author]
[/xfgiven_author] [xfgiven_source name] Джерело: [xfvalue_source name]
[/xfgiven_source name]

Оригінал статті «2006 — рік української книжки у Львові» за адресою:
http://3c.vox.com.ua/publ/examples/Admin/7.html